Деца показала одлично знање из познавања династије Немањић

У Борову је у петак одржано предавање на тему 800 година аутокефалности Српске православне цркве, а након тога и квиз у ком су учествовали ученици седмих разреда основних школа из Негославаца, Трпиње и Борова.

Предавање и квиз на тему 800 година аутокефалности СПЦ-а, али и историје владарске династије Немањић, одржани су у организацији Већа српске националне мањине Општине Борово, а мноштво ученика, родитеља и знатижељних мештана окупило се у кино сали боровског дома културе. Ово је био други део пројекта којим је боровски ВСНМ обележио осам векова од самосталности СПЦ-а. Први део била је представа „Принц Растко – монах Сава“ аматерског позоришта КУД-а „Бриле“ из Беочина.

– Овај догађај је наша жеља да обележимо овај важан јубилеј за српски народ па смо укључили децу из Борова, Негославаца и Трпиње како би у квизу показали оно што знају. Квиз се састоји од питања по ономе што наша деца уче по А моделу образовања. Драго нам је што смо успели да скупимо децу из ова три места како би се дружила, али и научила нешто ново о српској историји – објашњава председник Већа српске националне мањине Општине Борово Душан Латас.

Предавачи о овом значајном јубилеју били су вероучитељ јереј Вукашин Цветојевић и наставник историје Зоран Јакшић.

– Период династије Немањић, односно осам векова од самосталности СПЦ-а је један од најсјајнијих периода у историји Срба и српске државе. Управо та династија је у средњем веку остварила велике подухвате јер је најпре Стефан Немања основао српску државу да би касније кроз његових 10 наследника остварили и самосталност, како државе тако и Српске православне цркве. Кроз предавања говорим о Немањићима, али и о развоју друштва, стицању националног идентитета кроз грб и развијањем државе, али и о врхунцу српске државе кроз владавину Цара Душана. Пре свега треба да се води рачуна о деци па сам зато њима прилагодио предавање – прича професор Јакшић цитирајући једну стару професорку која је рекла да су „историја, српски језик и веронаука три најважнија предмета за очување српског идентитета“.

Ученици воле српску историју

Иако су се у квизу такмичили ученици седмог разреда, питања су била везана за градиво из српске историје које се обрађује у шестом разреду, тако да су деца пре такмичења морала да понове прошлогодишње градиво.

– Ми се трудимо да наше ученике што више научимо. За ову прилику смо мало проширили знање, а надам се да су деца која су данас била у публици, кроз овај квиз, научила нешто ново. Сваке године у нашем плану и програму има одређен број часова опредељен за српску националну историју. Деца су веома заинтересована за српску историју, без обзира на разред која похађају. У свакој генерацији има неко ко се посебно истиче знањем из историје – каже професорка историје у Основној школи „Борово“ Љиљана Вуковић, а с њом се слаже и њена колегица Дејана Оковачки која предаје у основним школама „Трпиња“ и „Негославци“.

– У шестом разреду углавном воле да уче о периоду Немањића, док у седмом разреду највише воле период српских устанака и Првог светског рата. Утисци су позитивни и од стране деце и од стране школа – потврђује причу своје колегице професорка Оковачки.

Вршњацима из Борова и Трпиње, ове године се придружили и Негославчани

За разлику од прошле године када су у квизу посвећеном Првом светском рату и Милунки Савић учествовали ученици из основних школа „Борово“ и „Трпиња“, ове године су им се придружили и вршњаци из Негославаца. Такмичари су били подељени у два тима „Принц Растко“ и „Монах Сава“. Охрабрени подршком из публике, која је на тренутке подсећала на навијање са фудбалских стадиона, такмичари су показали завидно знање, нису дали ниједан нетачан одговор, а на жирију је готово на сваком питању била тешка одлука да процени који тим се први јавио за одговор. До самог краја је било неизвесно, али је победу однела екипа „Принц Растко“ за само два бода разлике.

– Припремали смо се недељу дана и изузетно сам задовољан победом јер смо имали доста јаке противнике. Историју волим, али понекад ми не иде. Највише волим француску историју јер је променила много тога и свиђа ми се Наполеон јер је успео да покори читаву Европу, али српска је ипак наша. Волео бих да се наставим бавити са историјом, иако ми је информатика најдражи предмет. Захваљује својим саиграчима јер смо заједно победили – изјавио је Андреј Максимовић из Борова.

Много тога заједничког са Андрејом има и Никола Миљковић из Негославаца. Он такође највише воли период Наполеона и Француске револуције, а такође га занима и информатика.

– Нисам се превише припремао јер сам много тога знао од пре. Најдража личност из лозе Немањића ми је цар Душан јер је наш најјачи владар. Историја ми је други омиљени предмет, а информатика први јер волим компјутере и игрице. Ипак, након основне школе желео бих да упишем медицинску школу, смер фармација – прича Никола о својој свестраности.

Такмичари знањем позитивно изненадили и чланове жирија

Позитивно изненађен тако великим знањем деце био је и члан жирија јереј Вукашин Цветојевић који нам је рекао да је и сам морао размислити о неким питањима на која су деца давала веома брзе и прецизне одговоре.

– Такво знање деце је доказ да су ова окупљања забавна и корисна и за нас и за њих што апсолутно подржавам и надам се да ћемо наставити са оваквим активностима. Радим 11 година као вероучитељ, а суштина веронауке није да деца баратају подацима, већ има више васпитну улогу да их научимо хришћанским и људским вредностима које ће они као православци преносити у свет. Веронаука се у многим стварима преплиће са осталим предметима, а конкретно у овом случају кроз Светог Саву са историјом. Данашња деца имају нешто другачију логику од наше генерације јер нова реформа образовања иде ка томе да их се одвраћа од учења превише информација, него да их учимо сналажењу у новим и непознатим ситуацијама – тврди вероучитељ Цветојевић.

Прошле године су деца показала завидно знање из познавања периода Првог светског рата, а ове године из периода Немањића. Веће српске националне мањине Општине Борово ће ускоро, заједно са наставницима историје из три школе које су наступиле у квизу, одлучити која ће бити тема квиза и предавања за наредну годину.

Текст преузет са: srbi.hr

Нема коментара

Напишите коментар