АКТУЕЛНО:

Уговор СПЦ и Владе ЦГ – коначна побједа права, правде и народне воље

Потписивањем уговора између Владе Црне Горе и Српске православне цркве у потпуности би била потврђена побједа права, правде и народне воље коју је угрозило слово антиуставног и антицивилизацијског Закона о слободи вјероисповијести.

Према мишљењу бројних аналитичара, кроз овај споразум предуприједили би се сви евентуални покушаји да се најзначајнија институција у историјском трајању Црне Горе доведе поново у положај обесправљене стране.

„Разговарао сам са патријархом српским Порфиријем и ускоро ћемо усагласити термин потписивања Уговора. Ово питање не сме бити предмет политизације или подметања, не би ли се остварио који политички поен“, написао је Кривокапић на Твитеру.

На овај начин послата је недвосмислена и охрабрујућа порука за све вјернике Српске православне цркве.

Одлуку премијера Кривокапића поздравили су и представници парламентарне већине, за разлику од ДПС-а и осталих представника бившег режима који су, подраазумијева се, најављени Споразум окарактерисали као тајни договор који, како су истакли, има за циљ угрожавање националних интереса државе Црне Горе.

„Унормалити Црну Гору макар по духовном основу“
Књижевник и режисер Драгослав Бокан, изјавио је за ИН4С да, упркос чињеници да промјене у Црној Гори иду тешко и преспоро „ваљда зато што је Милов утицај само смањен и пригушен, а не побеђен и искорењен“, од великог значаја је да се Црна Гора „духовно унормали“.

„Црна Гора ће остати „НАТО земља“, са све држањем неправедних санкција Русији и издајничким признањем разбојничке квази-државе „Косово“. И ту се још задуго ништа неће променити, без обзира на наша неугасла сећања на величанствене литије из прошле године. Нажалост, али је тако… Тако да виши облик независности и суверености није могућ у непосредној будућности Црне Горе, па се све своди на макар минималну нормализацију до скоро потпуно поробљене и криминализоване земље. Због тога је толико важно да се успоставе што чвршћи темељи за будућност, посебно у духовној димензији„, нагласио је Бокан.

Први корак ка томе, додаје Бокан, било је поништавање (у форми измена – прим. Д.Б) „разбојничког Закона о верским заједницама“, а други – потписивање одговарајућег уговора са Српском Православном Црквом (слично ономе што је већ урађено са Исламском заједницом и Римокатоличком црквом – прим. Д.Б).

„Ништа мање од тога, и у најкраћем могућем року. То ко је одмах иступио против оваквог стања ствари и намераваних потеза црногорске владе (србофоби из окружења М. Ђукановића и М. Дедеића) најбоље сведочи о чему се ту ради. Чим се овако острашћено побуне антисрпски и расколнички пропагандисти са монтенегринског „дна каце“, јасно је да је реч о нечем заиста исправном и реално важном за већ поменуту, какву-такву нормализацију живота грађана Црне Горе. Допринос (литијама започетог) ослобађања народа и конкретан контра-потез свему што је Милова самовоља (од Запада наређена) тамо направила. Макар да се изнутра, духовно ослободи безбожничког терора, ако већ не може да учини више у простору физичког, спољног ослобођења. „И мало је много“, када се ради о заветној сфери догађаја у историји цивилизацијски дезоријентисане Црне Горе, па се зато морају свим силама бранити ови и овакви наговештаји будуће (оне праве) слободе“, рекао је Бокан у разговору за ИН4С.

Овакав уговор већ потписан са римокатоличком црквом и исламском заједницом

Предсједник Владе Црне Горе Игор Лукшић и државни секретар „Свете Столице“ Tarcisim Card. Bertone потписали су 24. јуна 2011. године, у Ватикану, „Темељни уговор између Црне Горе и Свете Столице“.

У марту 2012. године Скупштина је ратификовала овај уговор, чиме се. између осталог, Црна Гора обавезала да признаје јавно правни субјективитет Католичке цркве, а све у складу са начелима свог Устава и канонским правом Католичке цркве, као и да Црна Гора признаје и јавно правни субјективитет свих црквених установа које имају такав правни субјективитет у складу са одредбама канонског права Католичке цркве.

Усвојеним Уговором се признаје право Католичкој цркви да оснива, мијења, укида или признаје црквена правна лица према одредбама канонског права. Црна Гора гарантује Католичкој цркви и њеним правним и физичким лицима слободу комуникације и одржавање веза са Светом Столицом, са бискупским конференцијама, партикуларним црквама, установама и лицима, у држави и иностранству.
Католичкој цркви се гарантује слобода дјеловања и јавног наступања, усменог и писменог изражавања, штампарске дјеталности, оснивање радио и телевизијских станица, оснивања удружења и установа са циљем социјалне помоћи и хуманитарног дјеловања.

Црна Гора признаје Католичкој цркви слободу вршења вјерских обреда. Уговором се уређује начин именовања и додјеле црквених служби, именовање, премјештај и смјена бискупа.

Документом се, у начелу, регулишу питања у вези имовине Католичке цркве и црквених правних лица. Католичкој цркви се признаје право да оснива средње вјерске школе и образовне институције вишег ранга за школовање свештеника и пасторалних радника.

С друге стране, у јануару 2012. године потписан је и ступио на снагу „Уговор о уређењу односа од заједничког интереса између Владе Црне Горе и исламске заједнице у Црној Гори“, чиме је Црна Гора признала правни субјективитет који је Исламска заједница у Црној Гори имала прије ступања на снагу овог уговора.

Овим Угором Црна Гора се обавезала да гарантује право Исламској заједници у Црној Гори да слободно комуницира и одржава везе са исламским заједницама, институцијама и организацијама у другим земаљама, посебно уважавајући историјске везе са Исламском заједницом у Републици Турској. Такође, именовање, премјештај и смјена муфтија, главних имама, имама и других вјерских лица у надлежности су Исламске заједнице у Црној Гори.

Црна Гора, по Уговору, јемчи Исламској заједници у Црној Гори слободу обављања вјерских обреда и вјерских послова.
Црна Гора јемчи неповредивост мјеста за вршење вјерског обреда: џамија, месџида и текија са пратећим просторима око истих (харема) и слично.

Када су у питању имовински односи, Исламска заједница у Црној Гори има право да купује, посједује, користи или отуђи покретне и непокретне ствари, стиче и отуђује имовинска права, у складу са законодавством Црне Горе. Имовина се води као имовина Исламске заједнице у Црној Гори.

 

in4s.net
Нема коментара

Напишите коментар